ВИКОРИСТАННЯ ТРЕНІНГОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ПІДЛІТКІВ В УМОВАХ РЕКРЕАЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА

Автор(и)

  • Олександр СВАТЕНКОВ Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-5898-7088
  • Тетяна СВАТЕНКОВА Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Івано-Франківськ, Україна https://orcid.org/0000-0002-4921-9033

DOI:

https://doi.org/10.17721/2616-7786.2023/9-1/11

Ключові слова:

підлітки, психологічний потенціал, рекреаційно-розвивальне середовище, тимчасова група, трансформаційна взаємодія, тренінг

Анотація

Вступ. Розкрито особливості використання тренінгових технологій у рекреаційно-розвивальному середовищі для розвитку психологічного потенціалу підлітків. Висвітлено концепт авторської програми розвитку психологічного потенціалу.
Методи. За 2017–2022 роки дослідженням було охоплено 2022 дитини на засадах добровільності та анонімності. Діагностичний інструментарій складається із таких методик: соціометричне опитування (Дж. Морено); діагностика "емоційного інтелекту" (Н. Холл).
Результати. Результати дослідження за тестом соціометричного статусу та тестом емоційного інтелекту показують ефективність застосування тренінгових технологій в умовах рекреаційно-розвивального середовища, що фіксується змінами соціометричного статусу підлітка і розвитком емоційного інтелекту.
Висновки. Використання тренінгових технологій з опорою на компетентнісний підхід створює умови, за яких позиція старшого наставника гуманна і ґрунтується на захисті прав дитини та мотивує підлітків до саморозвитку.

##submission.downloads##

Опубліковано

30-04-2024