СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ НАРАТИВ ВАСИЛІЇ ГЛІБОВИЦЬКОЇ У ДИСКУРСІ ОСВІТИ ДЛЯ СИРІТ У ЗАХІДНІЙ УКРАЇНІ (КІНЕЦЬ ХІХ – ПЕРША ПОЛОВИНА ХХ СТОЛІТТЯ)
Ключові слова:
соціально-педагогічний наратив; теологічний наратив; соціальне сирітство; сиротинці; інтерна- ти; наставництво; чернечі згромадження.Анотація
Соціально-педагогічний наратив (narrative) Василії Глібовицької – розповідання (як продукт і як процес, об'єкт та акт, структура і структуралізація) однієї чи більше дійсних або фіктивних подій, які повідомляються одним, двома чи кількома (більш чи менш явними) нараторами одному, двом або кільком наратованим. Соціальне сирітство в педа- гогічному наративному просторі Василії Глібовицької спостерігається як Л. С. Токарук, канд. пед. наук, доц. КНУ імені Тараса Шевченка, Київ явище, спричинене ухиленням або відстороненням батьків від виконання виховних обов'язків стосовно неповнолітньої дитини. Теологічний наратив монахині Василіі Глібовицької акцентує релігійні дії й реакції на високий духовний соціально-педагогічний розвиток дітей-сиріт Ужгородського інтернату, сиротинця для п'ятирічних діток