ПРІОРИТЕТНІ ВЕКТОРИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ ФАХІВЦІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.17721/2616-7786%20.2018/4-1/14Ключові слова:
компетентність, освітній простір, сучасний фахівець, цілісність, професійна підготовка.Анотація
В статті розглядаються пріоритетні вектори професійної підготовки сучасних фахівців образотворчого мистецтва у освіт- ньому середовищі закладів вищої освіти. Зазначено, що на сучасному ринку праці роботодавців цікавить не набір теоретичних знань, а професійна компетентність, яка є підґрунтям успішної професійної самореалізації сучасних фахівців, зокрема і фахівців образотво- рчого мистецтва, що допомагає їм успішно вирішувати завдання у соціально-педагогічній діяльності, що є невід'ємною складовою професійного поля.
Досліджено та розкрито сутність компетентнісного підходу в професійній підготовці фахівців як важливої методології рефор- маційних та модерзаційних змін. Зазначено, що процес професійної підготовки фахівців образотворчого мистецтва потребує певних змін у ряді сегментів освітньої теорії і практики: в цінностях в меті, в результатах освітнього процесу, в його змісті, формах, ме- тодах, засобах освіти у взаємодії із зовнішнім середовищем. Акцентовано увагу на тому що професійна підготовка фахівця образот- ворчого мистецтва буде продуктивною за умови що вона буде сформована як цілісна система, всі компоненти якої будуть максима- льно інтегровані в єдине ціле і орієнтовані на реалізацію базових професійно значущих цілей, практичної діяльності сучасних фахівців у соціально-педагогічній практиці.
Обгрунтовано важливість успішного соціального простору освітнього закладу у процесі якісної підготовки фахівців образотворчого мистецтва, визначено ознаки сучасного соціального простору: інтелектуальна робота студентів, узгоджена взаємодія, творча співпраця, коректність міжособистісних відносин, взаємоповага, психологічний комфорт, свобода, безпека кожного учасника освітнього процесу.