СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА В УКРАЇНІ: СТАНОВЛЕННЯ, РЕАЛІЇ, ПЕРСПЕКТИВИ
DOI:
https://doi.org/10.17721/2616-7786.2019/5-1/8Ключові слова:
соціально-педагогічна робота, соціальна педагогіка, соціалізація, освітнє середовище, життєдія- льність, теоретичні підходи, парадигма, інклюзивна освіта.Анотація
Розглядаються питання становлення та розвитку соціальної педагогіки і перспективи її подальшої розбудови, оскільки в умовах сьогодення, відповідно до пріоритетних векторів державної соціальної політики, значно активізу- ється соціально-педагогічна робота з різними соціальними групами населення. Здійснено аналіз теоретико- методологічних підходів до характеристики парадигм соціально-педагогічної діяльності. Проаналізовано норматив- но-правову базу соціально-педагогічної роботи в Україні. Виокремлено найбільш ефективні механізми соціально- педагогічної роботи на різних етапах її розвитку. Акцентовано увагу на практичній діяльності соціального педагога в освітньому середовищі; інклюзивній освіті відповідно до положень Закону України "Про освіту". Подано характери- стику змісту, форм і методів соціально-педагогічної практики. Запропоновано перспективи розвитку соціально- педагогічної роботи в українському суспільстві.