ІНКЛЮЗИВНЕ СЕРЕДОВИЩЕ: ФОРМУВАННЯ ІНТЕГРОВАНОГО ПОНЯТТЯ

Автор(и)

  • Д. Палатна Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-0591-4090

DOI:

https://doi.org/10.17721/2616-7786.2019/5-1/4

Ключові слова:

інклюзивне середовище; соціальна інклюзія; інклюзивне освітнє середовище; психологічне благо- получчя.

Анотація

Висвітлено проблему відсутності інклюзивного середовища для людей з інвалідністю як фактора декларативно- го характеру інклюзивних реформ. Описано педагогічний аспект визначення понять інклюзії та інклюзивного освіт- нього середовища, які впливають на реалізацію інклюзії у сфері освіти; соціальний аспект інклюзіїї через визначення понять соціальної ексклюзії та соціальної інклюзії, які реалізуються на рівні соціальної політики та в практичній площині; психологічний аспект – через визначення понять психологічного благополуччя та суб'єктивного благопо- луччя. Показано міжнародні підходи до визначення понять ексклюзії, інклюзії та благополуччя через призму соціально- го та психологічного аспектів. З'ясовано, що поняття інклюзивного середовища має носити інтегрований характер, щоб відповідати сучасним реаліям, викликам і відповідним соціальним змінам. Сформовано інтегроване поняття "ін- клюзивне середовище".

##submission.downloads##

Опубліковано

24-03-2020

Як цитувати

Д. Палатна. (2020). ІНКЛЮЗИВНЕ СЕРЕДОВИЩЕ: ФОРМУВАННЯ ІНТЕГРОВАНОГО ПОНЯТТЯ. Вісник: Соціальна робота, 1(5), 20–23. https://doi.org/10.17721/2616-7786.2019/5-1/4